PRAKTICKÁ DOPORUČENÍ

Vnímání a pozornost při cvičení

Při cvičení Taiči je důležitá naše plná pozornost a prožívání každého pohybu. Nejedná se pouze o fyzické cvičení či vykonávání mechanického pohybu. Hlavní efekt cvičení přichází s naší schopností se na cvičení maximálně koncentrovat, dělat je s plným nasazením, plným vnímáním svého těla, s plným vědomím své přítomnosti “TADY A TEĎ”.

Tato pozornost a koncentrace, toto plné nasazení však přichází meditativně, jakoby samo od sebe. Je třeba vyhnout se snaživému úsilí o dosažení stavu meditace. Prostě si uvědomíme svou přítomnost, své tělo, svůj dech, … sebe sama, a vědomě si dovolíme být tady a teď, být uvolnění, pasivní, … a meditace přichází.

Pracujeme s pocity. Vnímáním těla a prohlubováním vnímání až do tzv. jemněhmotných úrovní, můžeme postupně začít vnímat energii a její různé projevy, jako například zvláštní vibrace tepla, horka či chladu. Postupně si budeme uvědomovat tok energie v průběhu celého cvičení. V další fázi pocítíme, že se naše cvičení děje jakoby samovolně, bez našeho přičinění, páteř se bude sama vyrovnávat, tělo se stane lehkým. Ve chvíli kdy se energie rozproudí a my se ji naučíme vnímat, zacvičíme jakýkoliv pohyb snadno, uvolněně, bez úsilí a s pocitem harmonie a vnitřní radosti.